2011. szeptember 3., szombat

Újdonságok a konyhán...

Kaprunk egy kis nyári almát, igy almás receptek után kerestem...ki is próbáltam egyet...

Almagombóc





A receptet egy a számitógépre felinstallált recept-programból vettem...fogalmam sincs honnan szerezte Immánuel...

Hozzávalók:
1 kg nyári alma,
8 dkg vaj
2 tojás
20 dkg búzadara
2 dl tej
5 dkg cukor

zsemlemorzsa

Az almát meghámozzuk, magházát kivágva apróra vágjuk.
Összekeverjük a lágy vajjal, tejjel, cukorral, darával, kevés sóval, tojásokkal, annyi zsemlemorzsával,, hogy gombócokat formálhassunk belőle, majd fél órán át állni hagyjuk, hogy a dara megduzzadjon. Lobogva forró vizbe tesszük, felszinre bukkanásuk után még 4-5 percig főzzük. A tálalótálat vékonyan megolajozzuk,, morzsával hintjük, hogy a gombócok le ne ragadjanak. Fahéjas porcukorral meghintve tálaljuk.

Vigyáznom kellett, mert a darabos alma miatt könnyen szétmentek a gombócok a vizben, ezért úgy gondoltam, legközelebb lereszelem az almát, de Immánuel igy meg volt elégedve vele, azt mondta legközelebb is igy készitsem. Ötletnek ajánlta a tejszinhabos tálalást...én ma csokiszirupot csorgattam rá (Nesquick), és nagyon izlett :)

Múlt héten készült Gyümölcsös túró-torta, a recept Kiskuktától. Köszönöm. Na persze, meg se közeliti az övét....de elkészült...

Ma készült Tejlepény eperrel...a recept Evódiától, nagyon izlett a tavasszal, most megint van eper a kertben, és más gyümölcs is, málna, fehér szamóca, ezekkel diszitettem:


Fasirt vinettából...most próbáltam először...de nagyon finom :P

Ennyi finomság után csoda hogy hizik az ember? Na jó, a baba is nő, már több mint 2 kg, 33 hetesen...de akkor is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése