2011. augusztus 9., kedd

Konyha vegyesen...

Utóbbi időben nem irtam a konyháról...most már épp ideje...

Görög saláta
Egy paradicsomot, egy ugorkát a kertből összevágtam, egy kis telemiát, néhány olajbogyót tettem hozzá, megsóztam, és leöntöttem egy kevés aludtejjel, majd a kertből frissen szedett  cherry maradicsomot vágram kettőbe, ezzel diszitettem... Ja, és karikákra vágott virslit is tettem hozzá...Prisz is szereti :P

 Pizza
A tésztája: 300 g liszt, 1 tojás, kevés cukor, kevés só, 2 kanál olaj, 1 tasak száraz élesztő, és 125 ml tej. Megdagasztom, félórát hagyom pihenni, majd két részre osztom, kerekre nyújtom, megkenem paradicsomléve, és izlés szerint diszitem...mi nagyon szeretjük rajta a kukoricát, tojást, gombát.........stb....

 Kompót
 5 kg franciabarack, 1 kg körte, 1 sárgadinnye...rétegesen teszem az üvegbe, minden üvegre 3 kanál cukor, egy késhegynyi szalicil, viz, és dunsztolás. Az egészből 20 üveg lett....tavaly 2x ennyit tettem, és nem látta meg a tavaszt...

Karamell torta (Finom torta)
7 éves házassági évforduló vasárnap (7-én), ma meg Immánuel 31 éves, és Prisz 1 éves, 10 hónapos....
Immánuel kivánsága az ünnepre a Karamell torta volt, mi a családban finom tortának mondjuk, és legtöbbször ez készül ünnepekre...minden tortátnál jobban szeretjük...

Recept: egy lábasban (kb 3 literes), amelyben majd sülni is fog a torta...szóval 5 kanál cukrot megolvasztok, majd kiteszem hűlni...amig hűl, 5 tojást felverek 5 kanál cukorral, 1 csomag vaniliacukorral, majd hozzáadok 1 liter tejet. Ezt ráöntöm a kihűlt cukorra, majd egy kakaós piskótát készitek a tetejére. 200 fokon, előmelegitett sütőben sütöm kb félórát, tűpróbáig. Mikor kihűlt, kiboritom a lábasból, és gyümölccsel és tejszinhabbal diszitem. Kb 3 dl tejszin felverve. Most éppen eper (fagyasztott) volt a tejszinhab alatt, a tetejét pedig barackkal diszitettem...

Ha valaki megkivánja, csak rajta, nem fogja megbánni....

4 megjegyzés:

  1. Nagyon_nagyon finom volt a pizza es a torta!!! Biztosra veszem h a befott es a salata is finom volt,ezt a ket utobbit nem kostoltam meg.Ugyes vagy. Annus-Mama.

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen Annus Mama :) Salátát akármikor készithetünk ha jössz hozzánk, de a kompótot csak akkor kezdjük meg, ha majd lehull a hó :) Igy tanitottál nem? Másképp karácsonyig el is fogyna :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ugyes vagy Eniko! A felfogasod nalam is dominal, viszont az iden nem vartuk meg amig leull a ho, mert Adrienn kert kompotot es nem tehettem meg h ne adjak neki :)!Talan jovoben te is megjarod ;))...
    puszillak, Zita

    VálaszTörlés
  4. Zita, sajnos a felfogás megvan, de a gyakorlattal nem egyezik...A zakuszka például karácsonyra már elfogyott tavaly...nem tudok Immánuelnek sem nemet mondani, Prisznek meg még úgyse, főleg, hogy keveset eszik...de azért ő ki van tiltva a spájszból, és ha nem látja, nem is kéri :)

    VálaszTörlés