2012. február 17., péntek

Prisz

Anya csunya vagyok! Rossz vagyok! ---elhitettek vele a bolcsiben...hirtelen, mikor hallotam, rosszul esett, aztan gondolkoztam, es gyengeden azt mondtam neki,  hogy ha a hajgumit kiveszed a hajadbol, akkor igen, csunya vagy. Amikor meg elveszed a kisfiuktol a kisautot, a jatekot, akkor igenis, rossz vagy!!! De ha szot fogadsz, akkor nagyon szep es jo kislany vagy....neha adodnak helyzetek, amikor nem is olyan konnyu szulonek lenni, es helyesen tullepni minden helyzeten....szerintetek meg kellett volna vedjem? Mi a helyes hozzaallas ilyenkor? Szegeny nagyon szomoruan mondta, latszott rajta, hogy bantja...

3 megjegyzés:

  1. Szerintem rossz kifejezést használnak, nem csúnya attól valaki, ha rosszul viselkedik, vagy nem fogad szót.Biztosan ő szóról szóra értette a dolgot, mert a gyerekek mindent elhisznek amit nekik mondanak. Mi a rendetlen szót tartjuk előnyben, nincs nálunk buta, csúnya, és rossz sincs. Rendetlen viselkedés, engedetlenség van. Ezzel a szóval nem akasztunk semmilyen konkrét testi dologra mutató jelzőt a gyerekekre. Mert szép és okos, nem buta, akkor is amikor rendetlenül viselkedik, csak tanulnia kell....mert a gyerekek nem buták, csak sokan azt hiszik. A gyerekek szeleburdik, felelőtlenek, feledékenyek és sorolhatnám..ezeket a dolgokat tanítjuk nekik...ezért száműztük a buta szót a családból..max. butaság van...és rendetlenkedés:)Biztosítsd arról, hogy bármit tesz , bármit csinál, Ő akkor is a te édes kicsi gyönyörű lányod:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is volt egy hasonlo pelda Bettivel, valaki(felnott) azt mondta neki az oviba, hogy "csunya vagy". Vannak felnottek akik tulsagosan ki akarjak fejezni azt, hogy a gyerek szep, erre pont az ellenkezojet mondjak. Ugy jottem ra, hogy mindegyre kerdezte, hogy "anya en csunya vagyok?" aztan elmondta, hogy azt mondta neki valaki, hogy csunya. Tobbszor elismeteltem neki, hogy nekem o a legszebb es megnyugodott. Mara mar elfelejtette:)
    Nagyon aranyosak a gyerekeitek!

    Egy regi kozmondas " jo gyereket, es szep oregasszonyt..."
    Udvozollek benneteket, szep 7veget Isten aldasaval!

    VálaszTörlés
  3. Koszonom a megjegyzeseket, tanacsokat!!! Nagyon jol esett, es alkalmazni is fogom!!! A buta szot mi sem hasznaljuk amugy...de azt igen, hogy rossz ha nem fogad szot...ezutan jobban fogok vigyazni, hogy rendetlenkedo gyonyorusegemnek ne tegyek nem igaz megjegyzeseket. Koszonom!!!

    VálaszTörlés